Jaaroverzicht 2021

Ieder jaar brengen we het jaaroverzicht in beeld, zo ook van 2021. Ondanks dat we regelmatig onze deuren moesten sluiten en activiteiten hebben uitgesteld door de maatregelen hebben we als organisatie mooie resultaten behaald. We zijn zelfs gestart met diverse nieuwe projecten & sociale sportinitiatieven. Applaus voor al onze 50+ medewerkers die zich iedere dag inzetten om echt het verschil te maken voor alle inwoners van Ermelo!

Interactie brengt je in beweging – het jaaroverzicht

Interactie Sportbedrijf Ermelo B.V. geeft namens de gemeente Ermelo invulling aan het sport- en cultuurbeleid. Wij brengen inwoners van alle leeftijden en achtergronden in beweging door o.a.:

• sport- en bewegingsmogelijkheden te faciliteren
  • inwoners te helpen bij het naleven van een gezonde leefstijl
  • diverse sport- en cultuurlocaties te beheren
  • cultuur voor iedere inwoner toegankelijk te maken
  • de kennisorganisatie van Ermelo te zijn op het gebied van bewegen, (inclusief) sporten en een gezonde leefstijl.

We lichten ieder onderdeel apart toe.

Zwemplezier is tijdloos
Van jongs af aan worden kinderen watervrij gemaakt en behalen ze hun zwemdiploma. Ook de oudere inwoners komen graag naar het zwembad, omdat zij weten dat zwemmen goed is voor lichaam en geest.

Jaaroverzicht 2021 Interactie zwemschool Calluna

Kennisorganisatie Sport & Preventie
Wij zijn de kennisorganisatie van Ermelo op het gebied van sport, bewegen en een gezonde leefstijl. Met het Leefstijl Loket hebben we alle know-how in huis om inwoners, instellingen, sportaanbieders en de gemeente te voorzien van de juiste kennis en begeleiding.

Jaaroverzicht 2021 - Behaalde resultaten Gezonde Leefstijl en JOGG

Nieuwe projecten & sociale sportinitiatieven
Door in te spelen op de behoeften en te zien wat nodig is, zijn er (in samenwerking met lokale partijen) mooie projecten gestart. Voor iedereen bieden we een passend aanbod.

Jaaroverzicht 2021 - nieuwe projecten en sportinitiatieven

Cultuur, een nieuwe tak van sport voor Interactie
Om de cultuurmakelaar van Ermelo te worden, zijn we nu al bezig met:

Jaaroverzicht 2021 - Cultuur sector De Dialoog

Faciliteren van de sport in Ermelo
Sportaanbieders, inwoners en bezoekers faciliteren zodat zij gebruik kunnen maken van sportaccommodaties die schoon, heel en veilig zijn. In Ermelo hebben we een goede en prettige sportcultuur.

Jaaroverzicht 2021 - verhuur en exploitatie van sportaccommodaties

Samen bereik je veel meer
Door samen te werken met lokale partijen bereiken we meer inwoners. Ook maken we hierdoor beter gebruik van reeds aanwezige middelen zoals: financiën, expertise en materialen. We werkten in 2021 o.a. samen met:

Jaaroverzicht 2021 - samenwerkingsverbanden

Energiek Ermelo; een leven lang plezier in bewegen
Buiten bewegen is voor iedereen heel gezond. Daarom vonden de activiteiten zoveel mogelijk buiten plaats. Afgelopen jaar hebben we o.a. de Wintergames, ErmOlympics, Nationale Sportweek, Avond4daagse (Home edition), Buitenspeelmiddagen, Buurtsportfestijnen en Balkonbeweegdagen georganiseerd. Natuurlijk organiseerden we ook diverse binnensportactiviteiten en verzorgden we iedere week gymles en peuter- en kleuter beweeglessen.

Jaaroverzicht 2021 - Energiek Ermelo. Beweegactiviteiten voor alle leeftijden

Het effect van Interactie
Als je onderneemt op maatschappelijk gebied is het vaak lastig om het effect van je inspanningen in harde cijfers uit te drukken. Minstens zo belangrijk is het verschil dat we maken en de impact die we hebben in het leven van onze inwoners.

Jaaroverzicht 2021 - De effecten van de diensten van Interactie

Zonder plannen,  geen toekomst
Voor ons is de gevleugelde uitspraak “Zonder plannen, geen toekomst”. Daarom werken wij graag aan nieuwe ambities voor de komende jaren. Hoe mooi zou het zijn om samen met lokale partners jaarlijks (terugkerende) evenementen te organiseren in de sport- & cultuursector. Wij ondernemen, als netwerkpartner, graag samen met organisaties of instellingen.

Jaaroverzicht 2021 - Zonder plannen geen toekomst. Plannen voor 2022
Actie