Trends in de sport

Sinds corona zijn we ons nog bewuster geworden hoe kostbaar een gezond lichaam en een gezonde geest is. Dit gaat niet vanzelf. Je moet zelf actie ondernemen om minder te zitten, meer te bewegen, vaker te ontspannen en te zorgen dat je voldoende slaapt.

Beweegtrends op dit moment

Omdat het de Nationale Sportweek is, zijn we eens gaan kijken naar wat de sport- en beweegtrends op dit moment zijn. Er heeft een verschuiving plaatsgevonden in het beweeg- en sportgedrag van Nederlanders. Een goede gezondheid en conditie blijven de belangrijkste motieven om te sporten.

Met name volwassenen geven steeds meer de voorkeur aan flexibiliteit als het gaat om het moment waarop ze sporten en met wie. Met andere woorden: mensen willen zelf de regie hebben en sport inrichten naar hun eigen voorkeuren

Individueel sporten neemt toe
Het aantal volwassenen dat is gaan wandelen, hardlopen, skeeleren, fietsen of online workouts volgt is sterk toegenomen. Het grote voordeel van individueel sporten is dat je van niets en niemand afhankelijk bent. Je stapt je voordeur uit en kunt gelijk beginnen met sporten.

Nieuwe sporten zijn in opmars
Er worden steeds meer nieuwe sporten uitgevonden, bedacht en gespeeld. Denk hierbij aan Padel, Bossabal, Pickleball, eSports en allerlei urban sporten. Dat laatste is natuurlijk voor de jeugd.

Mini-workouts (vanaf 10 minuten)
Tijdgebrek is de grootste reden om niet te sporten. Te vaak denken we dat we een uur of langer moeten sporten, maar inmiddels is aangetoond dat mini-workouts echt meetellen. DeĀ  sleutel is om meerdere keren per week met hoge intensiteit te trainen. Hoe korter de training, hoe harder je moet werken. Laat die hartslag maar pieken. Je kunt toch wel 10 minuten per dag vrijmaken om aan je gezondheid te werken en weer energiek te worden?

Holistisch sporten
Je weet dat je goed voor je lichaam en geest moet zorgen. Maar misschien past een yoga of meditatiesessie en een trainingssessie niet in je agenda. Hoe ideaal is het dan als je het beste van twee werelden kunt combineren? Holistisch trainen houdt in dat je een lichamelijke workout doet en ook bezig bent met het trainen van je mindset. Hierdoor kom je niet alleen lichamelijk voldaan uit een sportsessie, maar ben je ook mentaal weer helemaal in balans.

5. Aquasporten
Aquasporten wint steeds meer aan populariteit. Zwemmen is een weldaad voor je lichaam en vooral voor mensen die hier en daar wat lichamelijke ongemakken hebben. In het water ben je een soort van gewichtloos en heb je toch een intensieve full-body workout. Trainen in het water is zeer goed voor de doorbloeding van de spieren. Er zijn heel veel verschillende vormen van Aquasport, dus er zit altijd wel iets bij dat jou op het lijf is geschreven. Voor Aquasport kun je natuurlijk ook bij Interactie terecht, zie https://interactie-ermelo.nl/activiteiten/

zwembad Calluna Ermelo

We hebben de maand september nog een mooie actie lopen samen met de VVV Buitenleven. De 2e persoon mag gratis recreatief zwemmen op vertoon van de kortingsvoucher in het kortingsboekje van de VVV. Deze heb je thuisgestuurd gekregen.

Actie

Activiteiten

Bekijk de agenda